S Tabuji, brez tabujev.

Intervju: Tina Marinšek (Tabu)

S Tabuji, brez tabujev na odru. Skupina, ki že 14 let polni dvorane in nikoli ne kapitulira. Tudi ob skorajšnjem koncu pred petmi leti se niso dali. Odhod Nine je naredil veliko luknjo v band, ki pa so jo vsekakor dobro zakrpali s Tino, ki si je vzela nekaj trenutkov za pogovor. S svojo energijo so nas prepričali v mladinskem centru Miš v Slovenski Bistrici. Tako se je končal prvi sklop v okviru Dneva ljubezni ob 20 obletnici Kluba študentov Slovenska Bistrica.

Jaz in Tina

Iz kje črpate vašo glasbeno inspiracijo. Kdo so vaši glasbeni vzori?

To je ful težko odgovorit točno. Stvari, ki se nam dogajajo je najboljše pa najbolj iskreno. Iz okolice, življenja. Maco je tisti, ki naredi glasbo, on je nonstop inspiriran, v idejah in ustvarja in si včasih snema kar na telefon.

Moji idoli… Prva taka pevka je zame bila Anouk. Komad Nobody’s wife je bil takrat ful popularen. Sošolka mi je dala plato in sem se naučila vse komade na pamet. Drugače pa ne vem, glede na to, da smo v slovenskem mainstreamu. Nekak poskušamo sledit nekim svetovnim trendom. Recimo ali je to Lady Gaga ali Amy Winehouse z moje strani. Za fante pa težko rečem. Vsi so bolj rockerji. Izi je bolj Metallica fan. Ali je absolutni Toto fan. Za Primoža pa ne vem, on je še vedno v tistih Guns’n Roeses časih ostal, se mi zdi (smeh).

Kako je nastalo ime Tabu?

Primož se ga je spomnil, ne vem kako (smeh). Mislim ne vem zakaj se je ravno to spomnil (smeh).

So na slovenski glasbeni sceni še prisotni kakšni tabuji?

Jaz mislim, da jih ni. Mogoče jih je še premalo. Oziroma premalo bandov/izvajalcev ki bi porušili neke stereotipe in naredili nekaj novega, svežega.

Baje, se je na avdicijo za novo tabujevko prijavilo preko 120 deklet. Kako so se lotili izbire? Verjetno je bilo kar težko zapolniti tako veliko luknjo.

 Naredili so razpis. In so se dekleta prijavila. Imeli so strokovno komisijo, pač komplet Tabujevci plus Žare Pak. Potem pa so ugotovili, da jim nobena ni bila toliko všeč, da bi jo vzeli med sebe. Pa so me poklicali en dan, če bi prišla na vaje, ker smo se že od prej poznali. Vedeli so kako pojem in so pač poklicali pa rekli, če pridem. Pa sem rekla, OK pridem (smeh). Potem pa smo igrali komade kr enga za drugim. In smo takoj vedeli, da je to to.

 Tina, ti si se skupini pridružili pred štirimi leti. Kako je bilo prevzeti vlogo, ki jo je prej Nina opravljala tako dobro?

 Jaa. Jaz itak, ko sem zvedela, da Tabuji iščejo novo pevko sem rekla, da je to totalni nesmisel. Nisem se niti hotela udeležiti avdicije, ker sem rekla, to bo res težko, če se bo katera tega lotla (smeh). To je kup enih stvari, ki se jih ne zavedaš od začetka, ko sprejmeš takšno vlogo. Ampak ni bilo nikoli na tehtnici, če bom jaz zmogla ali ne. Bilo je bol to kaj vse skupaj prinese zraven, medijsko. Kr naenkrat si prepoznavna oseba pa se ti življenje kar precej spremeni. Jaz sem vedela, ne bi se spuščala v to, če bi mislila da ne zmorem. Je bilo pa težko, sigurno. Vsi od prvega do zadnjega so naju primerjali. Pač poskušala sem bit zvesta sama sebi. In očitno je bil to nekak pravi recept.

 Tina, kako se je spremenilo tvoje življenje odkar si postala glavni vokal skupine?

 Spremenilo se mi je na en kup načinov pa spet se mi ni toliko. Nekako se ves čas poskušam gibati v istih krogih kot prej in se normalno družit z ljudmi, kot prej. Hodim v šolo, sem študentka kot vsi ostali. Spremenilo se mi je na ta način, da zdaj ful denarja zapravim za cote (smeh), ker pač morem na vsakem špilu imet nekaj drugega oblečenega in za frizerja. No kake stvari sponzorsko dobimo, ko jih drugače nikoli ne bi, če ne bi bila Tina Tabu. Ful je enih plusov pa tudi par minusov.

 Če bi imeli možnost iti na turnejo s katerikoli glasbeno skupino ali izvajalcem, s kom bi najraje igrali?

 Mene ful zanima kako poteka ta “the biggest show business”. Recimo zdaj je najbolj popularna Lady Gaga, kako zmore imet špil vsak dan, kako potovati, kako peti, kako ostati v kondiciji, kako take stvari potekajo. Mogoče s tega razloga z njo ali pa itak, z Michael Jacksonom, U2… Ne vem ful. Ful jih je (smeh).

2009 je izšel vaš 4. album 42 o smislu vesolja, življenja in sploh vsega.  Kaj bi lahko rekli o tem albumu?

 

 Moj prvi je. Zato je lep (smeh). Ful me zanima kako mnenje imajo ljudje o njem, ker je precej drugačen od prejšnjih Tabujev. Kljub temu, da so vsi člani ostali isti, z vokalom se ful spremeni enih zadev. Se mi zdi, da je precej nepocukrana plata. Je pa taka čustvena. To je spet posledica stvari, ki so se nam dogajale. Recimo Izi se je poročil in izvedel, da bo dobil otroka. Čustveni smo bili, da je Nina šla in da sem jaz prišla, to je ful enih stvari prineslo in za mene in za fante. Oni so odrastli, jaz sem spet toliko mlajša. Težko povem, tolik enih dejavnikov je zraven.

 42 bi naj bil ultimativni odgovor. Vas je za glasbo na tem albumu inspiriral Adamsov Štoparski vodnik po galaksiji? Ste vsi prebrali knjigo?

 Ne. Nismo meli prej izbranega naslova. Prej smo meli komade. Izi je prišel s to idejo pa smo morali malo prespat in potem je utemeljil in smo se strinjal z njim (smeh). Smo jo podnaslovili z Ljubezen, tako da, se mi zdi, da je kr en tak lep paketek ratal z naslovom skupaj. Jaz sem gledala film (smeh).

 Ali bo morda naslednji album ultimativno vprašanje? Upajmo, da ne bo nastajal 10 miljonov let tako kot superračunalnik v Štoparskem vodniku. Že morda delate na kakšnih novih singlih? Je že kaj na vidiku?

 Prav včeraj smo imeli sestanek na to temo. Tako, da drugo leto bo plata. Zdaj nekak spomladi planiramo ampak to je brez smisla govorit, ker se toliko stvari lahko zaplete. Lahko se preklopi čisto drugače, kot smo meli v planu. Delamo pa. Zidamo (smeh).

 Lani ste se udeležili prireditve EMA 2011. Kako to, da ste se za to odločili?

(smeh) Zato, ker so nas povabili, ker je en kup fajnih izvajalcev bilo zraven. Bili smo v nekem takem zaletu, v šusu. Pa smo rekli, dajmo zdaj še to. Imeil smo komade na razpolago pa smo rekli dajmo še to.

 Kakšni so bili občutki na koncu, ko ste izgubili proti novinki na glasbeni sceni?

 Sej smo že nekako vsi vnaprej vedeli, kako naj bi se stvar razpletla. Vse je nekak kazalo na Majo Keuc in smo bili tudi mi čisto zadovoljni. Ker si je res zelo želela. Mi recimo, smo šli probat pa smo rekli dejmo pač. Maja pa vem, da si je to želela že skos in je zdaj v bistvu svoje sanje doživela, kar je čist super.

Leave a Reply

