Krofses & Birdzes

Pust  je pred vrati, krofov je že  zmanjkalo. Čeprav se vsako leto res veselim ominih domačih krofov in jih pojem na dan okoli 5-8, ne me narobe razumet, krofi pri nas zdržijo le kak dan ali dva. Ampak letos pa jih je bilo res ogromno, ker sem krofe pekel tudi sam. Vem, da pri peki pustnih asusvarjev nisem tak pro, kot moja oma. So mi pa še kar uspeli. Ne pretiravam, če napišem, da so omini pustni krofi eni izmed okusnejših, oziroma najokusnejši, kar sem jih okusil. Zato sem izbral tudi njen recept.

Recept:

  • 1kg namenske moke za krofe
  • 5 jajc
  • 80g masla
  • 50ml olja
  • približno 1/2l mlačnega mleka
  • 4-5 žlic sladkorja
  • zavoj vanili sladkorja
  • 40ml ruma
  • 10ml Amaretta
  • 2 kocki kvasa (84g)
  • lupino ene limone
  • 1-2 žlički soli

Kvas stopiš v kozarcu mlačnega mleka, kateremu sem dodal žlico moke, sladkorja in soli. Pustiš nekaj časa, da rahlo naraste. Nato razžvrkljaš jajca in soliš. V veliko posodo preseješ moko, narediš vdolbino in vanj vliješ kvas. Maslo (sobne temperature) penasto zmešaš, dodaš jajca, sladkor in sol. Dodaš k moki. Nato priliješ olje, rum in Amaretto (kateri je moj addendum receptu), ter limonino lupinico in žličko limoninega soka. Vse skupaj zmesiš v homogeno maso, katera mora biti zelo rahla in puhasta.

Nato sem ga pokril s krpo, dal na toplo in pustil vzhajati do 2 uri, da je narastlo na dvakratno velikost. Vzhajano testo sem razvaljal za cca. prst debeline in s pomokanim modelom izrezal krofe. Krofe sem nato spet pokril s krpo in pustil vzhajati še eno uro.

Ocvreš jih v vročem olju, katero ne sme biti prevroče, da se krofi ne zažgejo. Položiš jih v olje in pokriješ posodo. Ko so zapečeni na eni strani jih obrneš, samo tokrat posode ne pokriješ. Pečene krofe odcediš in položiš na papirnato brisačo.

Marmelada.

Marelično marmelado sem rahlo segrel in dodal nekaj vanilijeve sredice in cimeta ter par kapljic Amaretta. Toplo marmelado sem nato vbrizgal v še tople krofe.

No more birdzes to eat…

Leave a Reply

